عضو هیئت رئیسه مجمع طلاب حوزه قم: نشان دادن مفاهیم دینی در قالب رسانه اهمیت زیادی دارد

چهارشنبه, 28 شهریور 1403

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: امروز آن چیزی که بسیار اهمیت دارد، توجه به عرصه رسانه و نشان دادن مفاهیم دینی در قالب رسانه است.

عضو هیئت رئیسه مجمع طلاب حوزه قم: نشان دادن مفاهیم دینی در قالب رسانه اهمیت زیادی دارد

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - مراسم اختتامیه رویداد بین‌المللی «نحن ابناءالحسین علیه‌السلام» به همراه رونمایی از «پوستر ویژه اربعین در ۶۳ کشور جهان»، صبح امروز چهارشنبه ـ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ـ در سالن اجتماعات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) قم برگزار شد.

«ابوالقاسم عسکری» عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ابنا با اشاره به اهمیت کار رسانه ای در ایام اربعین اظهار کرد:  حرکت حضرت سیدالشهداء(ع) و اصحاب شان و امتداد حرکت ایشان در دوران دفاع مقدس، خودش را نشان داد. امروز هم شاهد نمود این حرکت در جبهه حق علیه باطل در میدان غزه و جبهه مقاومت هستیم. کاری که دوستان ما در ایام اربعین انجام دادند، این بود که سعی کردند حرکت زوار به سمت حرم حضرت سیدالشهداء(ع) را با تصاویر زیبایی از شهدای مقاومت و شهدای انقلاب با امتداد اجتماعی این حرکت در عصر معاصر، همراه کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز آن چیزی که بسیار اهمیت دارد، توجه به عرصه ی رسانه و نشان دادن مفاهیم دینی در قالب رسانه است. اگر راهکار استفاده از ابزار رسانه در قالب سواد رسانه ای در بین مردم، فراگیر نشود، در انتقال مفاهیم اهل بیت(ع) به مردم جهان، عقب خواهیم ماند. من خوشحال هستیم که چنین رویدادهایی برگزار می شود تا این ضرورت را به مردم تفهیم کند.

گفتنی است، رویداد بین‌المللی نحن ابناءالحسین علیه‌السلام از سوی خبرگزاری بین‌المللی اهل‌بیت(ع) ـ ابنا به مناسبت اربعین حسینی و در قالب‌های عکس، سلفی، عکس‌نگاشت، کلیپ، مستند، مستند گزارشی، مصاحبه، پادکست و تولید محتوا با هوش مصنوعی؛ تدارک دیده شد که با استقبال گسترده از سوی پیروان اهل‌بیت(ع) در داخل و خارج کشور همراه گردید.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
7+3=? کد امنیتی