بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان

یکشنبه, 08 مهر 1403

در این بیانیه آمده است: شهادت سید شهدای مقاومت، موضع عجیبی نبود، همانطور که شهادت سلفش «سیدعباس موسوی» رحمه‌الله‌علیه نیز امر شگفت و غریبی نبود؛ نسال‌ الله منازل الشهداء.

بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان

در پی شهادت مظلومانه «سیدحسن نصر‌الله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) صادر شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله قاصم الجبارين

أَذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُم ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ (حج (۳۹)

آخرالامر، خوی درندگی حیوان هاری چون اسرائیل کودک‌کش، زهر خود را ریخت و جهان اسلامِ امت محمد رسول‌الله(ص) را با شهادت سید‌حسن نصر‌الله، داغدار مصیبت خویش ساخت و قلبش را جریحه‌دار نمود.

موضع مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی شهادت عضو برجسته شورای عالی‌ آن، سید شهدای اهل مقاومت «سیدحسن نصرالله» عزیز، چیزی نیست جز ابراز غم و اندوهی جانکاه و البته عمیق و همدردی با مردم مظلوم لبنان و مردم بی پناه فلسطین و تاکیدی بر این مطالب بسیار مهم:

شهادت سید شهدای مقاومت موضع عجیبی نبود، همانطور که شهادت سلفش «سیدعباس موسوی» رحمه‌الله‌علیه نیز امر شگفت و غریبی نبود؛ نسال الله منازل الشهداء.

پایان شیرین مسیر مجاهدان و سربازان راه خدا و کسانی که پای در مبارزه با ظلم و ددمنشی آمریکای جهانخوار و اسرائیل خونخوار می‌گذارند از ابتدا مشخص است؛ اساسا آنها عمری مجاهدت را در پی رسیدن به آرزوی شهادت و جهاد جستجو می‌کنند؛ من المؤمنين رجال صدقوا ما عهدوا الله عليه فمنهم من قضى نحبه.

هر چند که ترور ناجوانمردانه «سیدحسن نصر‌الله» ثلمه‌ای بزرگ، آسیبی جبران ناشدنی و داغی سترگ بر جسم و جان حزب‌الله لبنان و قلب‌های تک تک مسلمانان جهان وارد نمود؛ اما بدون شعار تاکید می‌کنیم که جزء جزء جبهه مقاومت بسان جریانی پرخروش، همچنان زنده، فزاینده، بالنده و آکنده از امید به روزهای نیل به قله‌های نصر و ظفر نزدیک و نزدیک‌تر خواهد شده که نصر من الله و فتح قريب.

از امور خارق العاده‌ای که با بی شرمی تمام و کمال، هر انسان عاقل و آزاده‌ای را شگفت‌زده می‌کند، سازمان مللی است که بجای برقراری صلح، تنبیه متجاوز و احترام به حق دفاع مشروع؛ بر ترور مصلحان صحه گذاشته و مجوز صادر می‌کند.

نتیجه ارتباطات صمیمانه و مهرورزانه حزب‌الله لبنان و مکتب فکری رهبران عظیم‌الشان آن از «امام موسی صدر» تا «سیدحسن نصر‌الله» با عموم مردم لبنان از شیعه تا سنی و از مسیحی تا یهودی و از لیبرال تا سکولار و انقلابی را در داغداری‌ها، عزاداری‌ها و سوگواری‌های زائدالوصف امروزشان می‌بینیم که ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سيجعل لهم الرحمن وداً.

تاریخ، نام بزرگمردی همچون «سیدحسن نصرالله» را تا همیشه به عنوان مجاهد کبیر پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم با فضیلت دینی، رهبر مدیر سیاسی، مجاهدی نستوه، شیرمردی شجاع، فرمانده‌ای در میدان، دانشمندی واقع‌گرا، رهبری صادق و شهیدی مظلوم؛ اما مقتدر و ماندگار در صفحات خویش ثبت خواهد کرد؛ پس اینک نه پایان راه او بلکه آغاز نصر‌الله است و قطعا سننتصر. در پایان بنا بر حکم و فتوای ولایی رهبر فرزانه آزاد‌مردان و زعیم شیعیان جهان، همراه با مجامع اهل‌بیتی و منتسبین این مجمع اهل‌بیتی، لبیک‌گویان تاکید می‌کنیم که جهاد با دشمن صهیونی و رویارویی با رژیم غاصب ظالم و خبیث و همراهی، همدردی و کمک به مردم مظلوم در لبنان فلسطین و سایر حدود و ثغور اسلامی آنهم با همه امکانات و همه اصناف جهاد اعم از جان و مال و آبرو و علم و دانش و اعتبارهایمان را بر خود فرض و واجب می‌دانیم و سیعلم الذین ظلموا اي منقلب ينقلبون.

مجمع جهانی اهل بیت (ع)

۸ مهرماه ۱۴۰۳ 

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
9-2=? کد امنیتی